tisdag, februari 3

hjärngympa

Jag har blivit tillfrågad av Ester (jag vet, det var ett tag sedan), den söta pralinen kan man ju inte motstå... så här kommer svaren från Uppsala. (Det bästa med såna här frågor är egentligen att de är av intresse endast för mig, men att man får gympa hjärnan lite när man funderar.)

10 första
Första bästisen hette Jonas.
Den första bilen tror jag fortfarande att jag någon gång ska äga! (ännu körkortslös)
Första ”big love”: Jag var 6 år, han hette Rune och paxade alltid första platsen till mig i alla köer.
Herregud så många husdjur jag/min familj haft, hm, men jag tror det var Rosa, en skölpadda.
Första semestern ever var i Sälen. Fråga mig inte vad mormor och morfar och min blott 18 åriga mor gjorde där. Jag fick ett par fina renskinnstofflor. Men jag har inga minnen, har bara blivit informerad om vistelsen. Typ 1961.
Första jobbet var att skölja sallad på pappas krog.
Skivan var förmodligen ”popcorn” en singel.
Piercing, ja men då hette det: Ta hål i öronen. Sen hade jag fyrtioårskris, eller nå´t, så nu har jag en i naveln också.
Konsert, njae, men jag var tvungen att gå på teater med Staffan Westerberg. Lillstrumpa och Storstrumpa, Gubben Gran...

8 Senaste....
Alkholintaget var i söndags, 3 glas vin.
Bilfärd, till och från friluftsdagen idag.
Film. Mamma Mia.
Senast ringda samtal, till Dimman om bilfärd till friluftsdagen.
Bubbelbad... med bubblor i badkaret alltså, alldeles nyss.
Cd-skiva jag lyssnat på de senaste dagarna är ”Club Cubano”.
Jag grät i lördags. Inte för nå´t alls, bara lite gråtmild.
Senaste måltiden var en ostmacka.
6 har du någonsin...
Nä, jag har inte dejtat en kompis... inte så.
Jag har aldrig blivit arresterad, men blivit kär vid första ögonkastet. Det blir jag titt som tätt. Och, ja, klart jag har fastnat i en urringning! Jag har nog vid svaga tillfällen sagt att jag älskar någon, fast jag inte gjort det.
Busringt: Ja!

7 Saker jag har på mig: 
Underkläder, långkalsonger, mysbyxor, linne och stor tröja. Ulltofflor.

6 saker jag gjort i dag:
1. Vaknat
2. åkt bil
3. åkt långfärdsskridskor
4. gjort upp eld
5. grillat 150 korvar
6. öppnat en schampooflaska, med mindre lyckat resultat!

Mina 5 favoritsaker
1. Ulltofflorna
2. min symaskin
3. diskmaskinen
4. badkaret
5. min säng

Jag kan berätta det mesta för vem som helst... frågan är väl om de orkar lyssna.

3 val
Färg kan jag inte svara på, jag har varken röda eller blå kläder t ex. Självklart sommar och choklad!

2 saker jag vill göra innan jag dör:
Leva klart!
Vara nöjd och glad över det jag levt.

Jag ångrar nog inte så mycket. Egentligen.

Jag tror att de flesta fyllt i den här frågerundan, så jag släpper här.



3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Har du åkt långfärdare i dag!? Lyllo!

Anonym sa...

Å grillat 150 korvar? Stackars!

my sa...

Åkt och grillat. Skridskor var kul, korvarna tog aldrig slut. Grilmästare yttermyr anmäler sig inte till fler korvtjänster. Det är säkert.