lördag, februari 21

nu har jag nog missat det igen!

Jag har liksom inte kommit mig för att titta på melodifestivalerna. Jag hade tänkt kolla ikväll. Hm, nåja, det kanske är som det brukar. Dessutom vet ju de flesta som känner mig att jag inte direkt är någon musikkännare. , för mig funkar det bra med Kelly Clarkson i MP3:n, eller för den delen någon annan discoaktig låt. Förmodligen skulle jag väl älska varenda låt i melodifestivalen. Jag har liksom så´n där ”absolut discokids nummer 82-musiksmak ”. 
   Ungdomarna försöker omskola mig. Utan resultat. Frans musik tycker jag låter som ”skrammelorkester”, elgitarrer och growling (tror det heter så, när någon bara skriksjunger liksom). Simons musiksmak kan jag tycka är OK, ibland, men Skamusik, låter bara som samma lika i mina öron. När man har hört samma låt i 40 olika arr. Reggae funkar bättre, men inte alltid. Disas musik kan jag förlika mig med, absolut.
Fast helst av allt sätter jag på arabiska trummor, eller så. Då blir alla andra galna!

Inga kommentarer: