onsdag, februari 25

nyckelpiga

Jag pratade med en vän här om dagen, skulle gratta på ojämn fölsis. Ulrika hade dagen till ära fått nytt jobb... tårtuppvaktad första dagen. Inte illa!
    När jag förhörde mig om vad det var för jobb, skrattade hon gott och sa: Ja, vet du, det verkar mest som om jag ska dela ut nycklar till hantverkare som ska in i Akademiska Hus lokaler... och det verkade vara viktigt att inte glömma födelsedagar hos personalen. Jag ska beställa tårtor, lämna ut nycklar och tydligen påminna personalen om att det är massagedags vissa dagar.
Ulrika gick dubbelt första veckan. Hon fick plocka ur diskmaskinen i personalrummet... men, ajabaja, inte plocka i den andra maskinen (eller om det nu var tvärtom)! Något skulle väl personalen göra. Dumt att skämma bort dem, enligt dubbeltanten.
- Låter ju bra, vad får du för lön?
- Jag är helt chockad, jag har förhandlat mig till 25.000:- i månaden. I dag lämnade jag ut en (1) nyckel! Personalen får restaurangbesök om vi slipper göra jourutryckningar på 4 veckor.
Ulrika är kulturvetare+ extra allt. Förmodligen väl värd varenda öre!
Jag fick henne att lova att ringa mig om hon fick för sig att sluta.

Inga kommentarer: