fredag, mars 27

eld i baken, eller att ta sig genom en vecka med raketfart

40-årskalas, symaskin och arbete i största allmänhet. För att sammanfatta veckan - jag har inte tråkigt ens en halv sekund. Klipper, målar och undervisar. Syr och har utvecklingssamtal med föräldrar och elever. Träffat Olle. Pratat. Fått lön. Letat typsnitt. Idag åker jag på spa med Simon, ja, för att han fyllde 40 i går. Grattis älskling! Innan Hasseludden ska vi åka förbi mormor Rut, som fyller år i dag. 92 eller 93, Simon är inte säker. Frans bakar sockerkaka mitt i natten. Katterna har fullt sjå att snacka med alla småfåglar utanför fönstret.
     I morgon kommer Anna hit från Fjugesta, på söndag ska vi ha kalas för släkten, om en vecka är det påsklov. Frans och Disa har fått sommarjobb båda två. Pappa har fått en ny höftkula. Jag har fått en lapp som upplyser mig om att det är vårdgaranti. 3 månader till jag får gå på ”aj, aj - smärtkurs” alltså. 
Allvarligt talat gillar jag när det rör på sig. Faktiskt.

3 kommentarer:

Udda Persson sa...

Grattis! Tll allt faktiskt, Frans som bakar. Simon fyller år höftkulor ja till allt. Känner mig lite avis på ditt liv. Fast det är du ju värd. Vin snart kanske?

TORGNYSDOTTER sa...

Jag faller in i kören!

my sa...

Udda: Ja, tack... vin. Öppnar du sommarhuset snart? Det är jag avis på nämligen.
Torgnysdotter: Allt är faktiskt bra, utom fötterna.