tisdag, mars 17

nä, ingen mer techno!

Dagen blev inte helt misspass. Solen tittade fram och gjorde mig lite halvlycklig. Fast jag är sjukt trött. I alla fall. 
     I dag hade jag bild&form med fotoeleverna. I en sal med datorer. Ungdomarna i klassen spelar alltid musik. Från en dator. Jag har sagt att det är OK, eftersom det funkar bra med musik och den högra hjärnhalvan (som måste vara påkopplad för att det ska gå att t ex teckna). Jag har tyckt att de är lite gulliga som skriver upp sina namn på tavlan, och sen väljer en låt i var. Mycket pyssel med att stryka sitt namn när man valt låt. De har olika teman som de måste välja från... i dag var det remix techno... shit vad trött i huvudet jag blev! Möjligen dansbart, men absolut inte hörbart i 2 timmar. Min puls ökade för varje låt de spelade. Nackhåren krullade sig och jag fick en hejdundrande huvudvärk. Men, eftersom jag hade sagt att de fick spela, var det bara att gilla läget. 
Nästa vecka hoppas jag att de väljer Mozart.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Trooooolit.

Anonym sa...

T, du tog ordet ur min mun.

my sa...

#skrattar#
Nä, inte troligt alls, varken från min eller elevernas sida. Men, man kan ibland bli överraskad. De har under terminerna spelat: 70-talsdisco, dansbandskavalkad, Disneyteman, reagge, dagispop, syntmusik, glamrock...