söndag, mars 8

innovativt

Tidigt i morse, ja, före nio, ringde det på dörren. Min första tanke var att det var något trossamfund som var ute och missionerade bland alla stackars förtappade själar. Möjligen har dessa  själar varit på galej under lördagskvällen. Men, min misstro kom av sig. Utanför dörren stod två små tjejer, kanske 7-8 år sådär. De var klädda i rosa täckjackor och mössor som matchade.
- Hej...?
- Ja, hej...#fniss, fniss#... vi tänkte bara säga grattis.
En av tjejerna tar fram ett handritat kort ur en liten väska med glitterstenar på. Hon överräcker kortet till mig.
- Oj, tack! Vad snällt av er.
#fniss# Varrsegod, man ska va snäll mot kvinnor idag, säger de med soliga leenden och gluggar i munnen.
Vad det stod på kortet?
GrattiS pÅ KVinnOdagen!


Ps. undrar vad de gjorde om en man öppnade?

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Hahaha! Va gulligt. Bra initiativ tycker jag.

På 4an i morse hade de satt en stackars ung feminist som inte tyckte att lika lön var den viktigaste jämställdhetsfrågan. Stackarn.

Kenneth Grönwall sa...

Fy fan så sött

my sa...

Jag kräver att de kommer åter lite titt som tätt och förgyller min kvinnodag!