torsdag, april 9

badjävel II

Hos Cicci får man bada. Ja, hos mig med. Duscha är ett nödvändigt ont, man bara fryser och blir bara lite ren. Det är snudd på människomisshandel att behöva kliva ut ur en duschkabin! Kallt och äckligt innan man har torkat. Tacka vet jag badkar! Hemma hos mig fattar ingen hur man gör när man duschar! Miljömässigt kanske det är helt galet att bada, men rekreationsmässigt är det en klar hit. Varför måste allt gå så snabbt? Jag är av den bestämda uppfattningen att kroppen behöver ligga lite i blöt mellan varven. Basta. Marineras lite i badskum eller olja.
    Hos Cicci får man ha mysbyxor, bada och.. blir som grädde på moset bjuden på rödvin. Haja grejen! Total recall liksom.
I eftermiddag åker jag till Cicci på besök. Halleluja.



4 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

De gånger man faktiskt tagit sig tid (och haft möjlighet) att ta ett bad så är det ju faktiskt förbannat trevligt...hm men jag är en varmblodig jävel så får jag inte dricka kall öl så blir det nästan lite jobbigt till slut. Likaså gäller att bada bastu. Lite väl varmt för min smak. Men ett varmt lugnande bad skulle nog passa E galant då det skiljer sig minst 10 grader på vår duschvattenstempratur emellanåt.

Påskpåskpåre!

michanek sa...

Ja skynda! Vinet är redan uppkorkat och badvattnet ligger stillsamt och inbjudande på lejontassarna! Välkommen.

my sa...

K: Men vet du? Man behöver inte bada i flera timmar. Det räcker med att hoppa i när det rinner i, och gå upp när det rinner ut. Ibland kan man, om man t ex har en bra bok, tappa i mer varmt. Allt eftersom liksom. Lägg en fuktig och kall handduk på pannan, så ska du nog också kunna bli en jävel på bad! Rospigg och allt. Fattas bara annat.

M: Tack. Jag står i startgroparna, Simon ska ta ett bad :-) (jo, på rikt) och sen ska vi försöka få in bordet i bilen... sen kommer jag.

my sa...

Ja, och glad påsk till er såklart!