torsdag, april 2

det känns i hela kroppen

Vete fan hur det gick till, men jag hade totalt glömt bort att jag faktiskt har påsklov nästa vecka. Jo, jag kom ihåg det för någon vecka sedan men sen har det liksom tappats bort under den här veckans gång. Konstigt. Om jag skyndar mig och hänger ner alla otäcka, tjocka jackor i källaren och plockar ner fårskinnsvantarna i en låda, kan det ju inte bli annat än vår? Eller egentligen är det ju vår, fast eftersom det var snöstorm förra fredagen har jag inte tänkt på det. Först i dag kom jag till insikt om att jag är så där flippig i hela kroppen som jag ofta blir på våren. Jag gör tusen olika saker på samma gång, utan att jag egentligen tänker på att jag gör det. Ja, då är det vååår...
   Ringde till mamma och funderade över några pelargoner jag försökt övervintra. Tyvärr har jag två katter för mycket och minimalt med gröna fingrar för att få något att växa. (Trots att jag faktiskt jobbade på plantskola på somrarna under gymnasietiden.)
    Forserad, flippig och febrilt förberedd för vår! Inte gör det ont när knoppar brista. Låt dem brista för sjutton!

Inga kommentarer: