söndag, april 5

tidningsbud

Jag skulle bara köpa sallad, snus och ost. Jag cyklade, handlade och allt gick fint. När jag var på väg hem kommer en tant, hon drar på en ”svensk direktreklamkärra”. Tanten hojtar i högan sky. Först tänkte jag bara cykla förbi, men då hojtade tanten: Hörru, vill du ha en Svenska dagbladet?
Jag tänkte säga nej, jag vet egentligen inte varför jag frågade om hon hade en till övers.
- Jorå, här har en annan tidningar... men det är ingen som vill ha Svenska dagbladet, gubben därborta (tanten pekar mot en farbror) sa att han inte ville ha nå´n jävla moderattidning. Jag tror faktiskt inte alls att det är en moderattidning, seså fröken ta den här nu.
Jag har fortfarande inte läst tidningen, men tanten blev så glad när jag tog emot den.  Ibland behöver man liksom inte göra någonting för att sprida glädje!

Inga kommentarer: