måndag, april 13

en annan dag

Det var en gång för länge sedan, jag och några vänner skulle (trodde vi) äta ute. Så här i backspegeln känns det verkligen som hedenhös. Det jag berättar är alldeles sant, fast det verkar overkligt idag. Detta hände innan det fanns kamera i mobilerna. Ja, och det är ju faktiskt ett litet tag sedan. Jag tror till och med att det var så länge sedan att det faktiskt var en riktigt lååång fredag, inget öppet, rätt trist och ingenstans att ens köpa cigg. Shit! Detta måste ha hänt innan bankomaternas intåg. Detta är i mitt minne bevarat.

På dörren till den stora kinakrogen kunde man, som hungrig gäst, läsa:

SKÄRVTORSDAG - STÄNG
LAENGFREDAG - STÄNG
PÅSKAFTON - STÄNG
PÅSKDAGEN - STÄNG
ÖPPNAR IGEN EN ANNAN DAG!

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Hahahaha. Det var bättre förr. Helt enkelt.

my sa...

Det var det kanske. Bättre. Men, för att sno ett av dina uttryck: Jag sitter verkligen i skiten just nu!