onsdag, april 1

badjävel

Jag gillar vatten i alla former, med eller utan bubblor, både att dricka och att bada i. Jag älskar faktiskt att bada... men inte att simma. I dag är i alla fall den dagen jag ska börja älska att simma. För det mesta ligger det alltid någon i vägen, med halva ryggen uppstickande för att slippa bli blöta i håret. Eller så forsar någon förbi i crawlstil, med vågskvalp och stänk. Nä, jag har aldrig hajat grejen med att simma kilometer efter kilometer, eller bassänglängd efter bassänglängd. Finns MP3 som vattentäta tro? Jag gillar att bli svettig när jag tränar, ta i lite liksom. Nä, nu ska jag sluta att vara pessig, och lära mig att älska simtagen. Varför? Jo, simning verkar vara den bästa träningsformen, när fötterna nu är som de är. Morr.

3 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Håller med, älskar att bada, just bara bada. Simma är nog jäkligt bra men så förbannat tråkigt i en bassäng och det är alltid för mycket folk. Jag skulle tycka det var mycket trevligare om man bodde i ett land där man kan simm ai havet året om och då välja att ex. simma till en mindre ö fram och tillbaka eller något. Jag får dessutom alltid kramp i båda lillfingrarna när jag simmar och måste då knyta näven = obra.

TORGNYSDOTTER sa...

Samma här. Att simma är liksom som att äta kyckling - den brudiga fegvarianten.
Dessutom avskyr jag att svettas i vatten. Helt sjukt obehagligt.

Men som sagt: ett otroligt bra alternativ för dig. Tyvärr.
Simma lugnt.

my sa...

Det var helt OK. Inte så mycket folk och så fick jag bada ångbastu som pris efteråt.
Jag gillar din ösimsvariant Kentson, det vore något det! Om vattnet var varmt och hajfritt.