söndag, december 5

advent


Utanför mitt fönster är det vacker som ett julkort. Hemma är det inte lika vackert. Fyttlådor och annat som ska fraktas till Frans lägenhet står ostrategiskt utplacerat lite överallt. I morgon har jag lovat skruva ihop den nya bäddsoffan till honom eftersom jag slutar tidigt. Ja, eh, det är ingen direkt uppoffring. Jag är stormförtjust, på riktigt, i att skruva ihop IKEA-saker! Det är nog för att det känns som om man kan bygga något. Att det blir något av alla de där konstiga bitarna och skruvarna liksom. Jag gillade att bygga legoborgar med falluckor också. Ja, för så där 15 år sedan när Frans var liten. Vurmen för byggen består tydligen:). Nu ska jag tända andra ljuset och ta en mandarin.

2 kommentarer:

JuliaSimon sa...

Vad fin du är My! Hoppas Frans får det jättebra också! Lite avis, jag vill också flytta hemifrån!!

my sa...

Har du inte flyttat? Det trodde jag. Kul att höra av dig jag blir så glad :)!