tisdag, december 28

bra att ha?

I dag ska vi åka till pappa och äta kalkon. Nä, vi är inte ett dugg amerikanska, men pappa gör alltid kalkon någon dag mellan jul och nyår. Vi har köpt teaterpresentkort till paps och Ejvor, eftersom de, precis som jag, har alldeles för fullt i källarförråden. På tal om det har Disa och jag tillbringat hela förmiddagen där nere. I källarförrådet. Skridskor, pjäxor och termobyxor. Allt för smått. Nästa vecka åker vi till någon loppis med alla konstiga saker. Som, läs på mina läppar, inte alls är bra att ha. Längre. En sänggavel eller två någon? Eller en kakelskärare kanske? Det finns även 3 uppsättningar bordsben. Vårt förråd är en riktig kalkon.

2 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

hahaha, som du sågt, har jag hela huset som en stooor loppis, men jag har bestämt mig och påbörjat, skönt är det!

my sa...

Nytt år, nya vanor :).