fredag, december 3

operation vuxen

Målarfärg, maskeringstejp, vattenkokare och dammsugare... idag har jag hjälpt Frans att måla i den nya lägenheten. Den pyttelilla ettan har precis samma storlek som min första lägenhet. 24km2. Det känns roligt att den unge mannen frågar mig om hjälp... öh, mamma hur ska jag spackla här? Helt plötsligt har alla mina år av måla-om-projekt genererat mig någon form av expertstatus. Inte illa! Några dagar till bor han hemma. Medan färgen torkar. Blandade känslor. Det är ju för operation-vuxen jag försökt fostra mina barn (inte varje dag dock). Men, det gick så fort här på sluttampen så jag har inte vant mig riktigt vid tanken på att ett av mina barn är vuxen på riktigt nu. Disa fyllde 19 i söndags, så nu har jag i alla fall ett år kvar att vara tonårsförälder på. Konstigt. Men just nu är jag handywomen några dagar till.

1 kommentar:

Aleisa Ribalta sa...

Uff, vet inte om jag är redo, men jag ju a lot year kvar