torsdag, december 16

L U C K

Idag var det i och för sig snöstorm, men ändå, 3 elever på plats i tid, 6 sjukanmälda sen ramlade det in 7 till. Den som kom sist kom 10 minuter innan lektionen slutade, dvs 2 timmar och 30 minuter sent. Alla tycker att försovning är en bra ursäkt.
Det verkar som hjärnkontoret lagt ner sin verksamhet hemma hos mig. Ja, och hos alla andra som går eller jobbar i skolan också. Precis som att alla går in för landning och bara inte fattar hur de ska klara några få dagar till. Konstigt.
Kom att tänka på de killar som gjorde lumpen när jag var ung. Det var ett evigt tjat om markan, luckan, kompaniet och det fjärran... MUCK. Jag tänkte nästan göra som militärpojkarna gjorde, ta mitt måttband (jag har många) och klippa av en centimeter om dagen (här börjar jag visst låta lätt desperat) till lovet. Men jag uppfann en annan lösning istället.
LUCK.
Lärar-Utryckning-i-Civila-kläder. Man kan även bokstavera jullov mellan raderna. Lucky me. Livet är gott.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag har fyra arbetsdagar kvar till Luck! Men sen blir det härligt att få vakna utan att bli väckt av klockeländet i två och en halv vecka! :)

my sa...

Fantastiskt! Ha en riktigt härlig jul!

Aleisa Ribalta sa...

hihi, snart! easy, easy...

my sa...

Jag säger det samma till dig... lugn, lugn... vintern går över och skåne blir varmt och grönt igen.

Aleisa Ribalta sa...

Jag vet inte om jag behöver en liiiiiiiiite mer värmare ställe.