torsdag, december 2

skriva

Klart det inte är helt torrt på ord och tankar. Men ibland har jag dålig lust för skrivandet. Fast så hux flux kommer lusten tillbaka. Det är nog lite grand som med mitt tecknande, det går i vågor. Det tråkiga med långa uppehåll är att man ofta tar ett kliv bakåt, lite som om man tränar och helt plötsligt bara slutar. När man sedan börjar träna igen måste man jobba på rätt mycket för att nå upp till samma nivå som innan. Precis så är det med skrivandet också. I alla fall för mig.
Födelsedagar, semestrar, ommålningar, flyttar, lussebak, utvecklingssamtal, förkylningar och en främmande kropp (!) mellan två av mina tänder... nu ska jag nog börja skriva lite igen :). Har faktiskt lite abstinens på att klä tankar i
ord.

4 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Haha, jag har en främmande kropp, men inte precis mellan tänderna. Allvarligt talat, jag känner inte igen min egen kropp(!!!). Jag vill läsa modifierade sanningar här, det är alltid kul och utvecklande för mig, men du får ta det när lusten kommer, i vågande intervaler, tyst är det oxå bra ibland!

my sa...

Ja, tandläkaren trodde att det var en liten tandsticka som fastnat. Den främmande kroppen alltså. Nu måste han borra bort den. Skitdyrt, men han hotade med att jag kunde få benröta om den inte togs bort. Blä.

Aleisa Ribalta sa...

Det är ju inte klok!

Gunilla sa...

Känner igen mig - jag är själv helt tom på energi för tillfället. :(