lördag, december 18

fredag

I går morse gjorde jag ett av de mer pantade valen i mitt liv. Cykla till jobbet. Inget var plogat och när jag, med två minuter till godo, äntligen kom fram kändes det som om jag varit på ett stenhårt step-uppass. Vilket jag nog, handen på hjärtat, verkligen skulle behöva pallra mig iväg på.
Resten av dagen fikade jag med min klass, tittade på julevent i gallerian, hämtade mina nytryckta kassar, byggde pepparkakshus, gjorde visitkort, köpte en Odd Molly tröja, åt på thairestaurang och var på något som hette ”Görans julshow” på stadsteatern. Ditbjuden av Simons föräldrar. Det var väl inte direkt my-cup-of-tea musikmässigt, men, jag är ju å andra sidan musikanalfabet. Juligt var det i alla fall. I pausen träffade jag Lill-Olle som jobbade i baren och bjöd på välbehövligt vin. I dag ska alla sysaker äntligen börja flyttas över till Disas gamla rum.

Ps. Jag tackade även nej till en skiva med Christers julmusik utan ens tillstymmelse till dåligt samvete. Även an analfabet som jag har begränsningar.

2 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Otroligt! hahaha, vilken dag! Christer, vem är den?

my sa...

Christer Sjögren. Jag klarar inte dansbandsmusik.