måndag, december 13

krämpa

Jag har två fötter som inte funkar att gå på som jag vill, och sen har jag en axel som hoppar nästan ur led lite då och då. Den här axeln fick jag en gång i Åre. Bibbos brant tror jag pisten hette. Jag tror också att jag var på väg till after ski på Diplomat eller om det var på Tott. Sådant hade man, i sin ungdom, alltid bråttom till. Sen var det dags igen när barnen var små och vi åkte skridskor. Jag var tagaren. #jaga, jaga# Den gången ville jag nog mest hem för det var kallt på skridskobanan. Platt fall blev det den gången också. En annan gång hade jag vida byxor och sprang för att hinna med en buss... ena foten in i ett byxben... platt fall igen. Bussen väntade. För tre år sedan var det en galen hund som rymde från sin matte, för att inte köra på den med cykeln tvärbromsade jag och flög i dykstil över styret. Blodig på knäna och med armen obrukbar skyndade jag ändå till jobbet. Sen fick jag gå på sjukgymnastik.
Och nu är det dags igen. Den här gången skulle jag dra en kudde rätt bakom huvudet, i soffan. Klonk och axeln hoppade ur och tillbaka. Nu tror de att jag kanske har en spricka i den. Känner mig ålderdomlig.

4 kommentarer:

madebyhanna.se sa...

Usch å fy, krya på sig!!!

my sa...

Tack Hanna! Hoppas du mår bra?

TORGNYSDOTTER sa...

Man kan alltså aldrig nog betona kudd-faran:D.
Förlåt. Stackare. Önskar jag hade tid att komma och pyssla om dig.
Kram.

madebyhanna.se sa...

Tackar som frågar, jag mår ok. Febern är borta och det är det viktigaste.
Betygen är satta och nu är jullovet blott fyra skoldagar bort, så livet är rätt gött!