måndag, juli 28

det trodde jag aldrig


Att det ska vara så svårt? Ingentinget. Antingen blir man uttråkad eller så blir man indragen i alla möjliga saker. Ja, ja indragen och indragen, jag är nog rätt bra på att fixa den biten alldeles på egen hand. Jag menar alltså att jag är fruktansvärt dålig på ingentinget. Helgen, som jag hade intentionen att göra just ingenting, blev ganska smockfull. Kattvaktat i kokhett hus. Vaktandet har bl.a inneburit tre kattrymningar. Snabba som vesslor sitter kissarna och lurar innanför dörren. När de är ute måste de ha sele och löplina... fast då rymmer de ändå. 
Efter att ha varit på en ålandsbåt en hel dag, med mysiga vänner, på däck, i solen, intagandes några öl, rymmer en katt när jag öppnar dörren. 
Help! 23.30 kan man tänka sig roligare saker. Sova till exempel. Infångar rymlingen en halvtimme senare. Michanek tyckte det vore bättre att köpa ny katt än att infånga rymlingen, i alla fall vid denna tidpunkt på dygnet. 

Rymlingen på bild, vid tillfället mindre rymningsbenägen.

Får mess från Anna-Saras mamma. Ska vi dricka champagne? Klart vi ska, men kanske på måndag. Sen satt jag på mig ett par foppatofflor, (OBS! de är inte mina, utan tillhör katternas lillmatte, precis som det skulle vara en ursäkt?) och gick ut i trädgården för att rycka upp maskrosor ur grusgången. Plockade en liter smultron, för det vore ju synd om de gick till spillo. Kollade en intervju med Ingela Agardh på TV. Läste i sluta-snusa-boken och somnade. Blir upphämtad kl 07.15 av Simon som jobbat natt. Städar det jag stökat till. Åker hem, för att väl på hemmaplan mötas av överfyllda askfat och välfylld kattlåda, samt en och annan baccardibreezerflaska. Bokar tvättid.
Hittar en lapp som Disa skrivit: ”Kalas hos Tilde måndag kl 17.00.” Är det barnkalas är det bara att pallra sig iväg. Frans och Disa är faster och farbror till Tilde. 
Tilde fyller 8år. Vad köper man då?

1 kommentar:

TORGNYSDOTTER sa...

ma&my i vild champagnegalopp!?
Känner mig lite oroad. Blir det godisregn och discotåg också?