torsdag, juli 24

överraskningsdagen

Idag har min fästis bestämt att vi ska vara kulturella. Tror jag. Jag vet inte ens vart vi ska. Men, Simon har varit uppe med tuppen och skrivit på lappar framför datorn. Nu ska jag vara startklar klockan 10.30 har han meddelat. Eftersom det är Simon som bestämt tror jag inte det blir badstrand. Snarare museibesök och god mat. Eller nå´t. 
Jag gillar inte julafton eller födelsedagar så värst mycket, för det är bara ”på låtsas” överraskningar. Riktiga överraskningar gillar jag! Lusten att gå in och kolla i Simons dator, är lika stor som den var att klämma på paket, och lista ut vad som låg i dem dagen före julafton när man var liten. #Ler#
Jag älskar, verkligen älskar att slippa bestämma ibland. När någon annan tar över och fixar saker, tycker jag ibland, kan vara otroligt avkopplande.

Tror detta är ett utslag av att jag hela dagen igår var halvdöd av trötthet. Ilsken och fräsig. Skräpkatten Sci vrålade (jo, vrålade) från strax före 05.00, ut sitt missnöje. Oklart varför. Just vid femtiden tyckte jag att han gott kunde få flytta. Sen, kunde jag såklart inte somna om. Ungefär som att ha småbarn igen. Hur knasig får man bli? När ungarna äntligen sover, är hyfsat självgående och dessutom trevliga... då skaffar man två "sladdisar". Hur fan grejar 40+-are att få barn?




1 kommentar:

TORGNYSDOTTER sa...

fan, vad spännande! Håll oss uppdaterade!