fredag, juli 4

ålder

Jag var tvungen att toppa håret i  dag. Min vanliga frisör hade semester.
Rusade in på måfå hos en frisör och undrade om de hade en tid. Jo, det hade hon. När jag sitter i schampooneringen säger frissan: 
- Usch, jag är så himla trött... och jag känner mig så himla stressad, jag har suttit på akuten hela natten med min mamma.
- Oj, fy vad jobbigt.
- Ja, men min syrras man har varit där hela dagen idag, och i kväll ska min brorsa dit. Jag ska åka till Paris klockan sex. De tror att mamma fått en svullnad på hjärnan eller så...

Då säger jag det där som man egentligen ska låta bli att säga, eftersom det inte spelar någon roll när man är anhörig till någon som är svårt sjuk.

- Är din mamma gammal? (frisörskan var nog så där 25-30)
- Ja rätt så... hon är 45.
- Jaha, det var en ung mamma tycker jag.
- Ja, men du vet, hon hör till en helt annan generation.




1 kommentar:

michanek sa...

Betalade du frissan?! Jag pratade med en snygging på krogen för ett tag sedan. Han var lite hängig, pappa hans hade fått en stroke.
- Och han är inte SÅ gammal ändå, sa killen. Han är 46.
Då avlägsnade jag mig lite elegant.