onsdag, maj 6

hur är det möjligt?

Alltså, jag har varit så himla trött, har till och med sovit middag de sista dagarna. Det har jag nog aldrig i mitt liv gjort förr. Sen har jag somnat på soffan ungefär klockan 22.00. Jag låtsas att jag är social om kvällen liksom, försöker verka engagerad när det är Desperat houswifes och nyheter sen ska jag bara vila ett öga. Lite blunda bara. Vet inte riktigt varför jag tror att det ska funka? Efter bara en pyttestund åker, som amen i kyrkan, även det andra ögat igen. Jag försöker helt enkelt, kväll efter kväll, att lura mig själv! Tror att alla andra i familjen redan sett igenom mitt självbedrägeri.
     Min tes har varit att det är våren som gör mig trött. Sen fick jag så himla ont i halsen. Jaha, halsfluss! Aha, det är därför jag är så trött. Sen var jag hos doktorn och hon sa att jag hade öroninflammation Hon undrade om jag inte haft fasligt ont, eftersom inflammationen tydligen hade funnits länge. Öh? Kan det bero på mina starka fotpillermeducinar, som naturligtvis, även tar bort öronontet? Okey, det ÄR därför jag är trött! Antibiotikakur insatt. 
     Räknar med att vara mindre trött om 9 dagar alltså.

Ps. Ska jag vara helt ärlig har jag aldrig varit mycket att räkna med efter klockan 20.00. Inga nya projekt går att starta upp efter 18.00. Det har det aldrig gjort!


4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

För mig börjar det luta åt att jag måste få saker gjorda före 12. Det bådar inte gott för framtiden...

my sa...

Pensionärsvarning är nu utfärdad för oss båda.

Kenneth Grönwall sa...

Mina ögon lurar mig att jag är förbannat trött typ hela tiden. Orkar ibland inte ens hålla dem öppna...även om nu kroppen är pigg liksom. Irri. Så, om det är någon tröst så är det inte bara dig det är fel på :).
Trodde man skulle skaffa läsglasögon nä rman var pensionär men tydligen inte...

my sa...

Jahaja, även ungdomen får grus i ögonen, det är verkligen en tröst ;). Tack!