lördag, maj 23

salander, sherlock och en mamma som fixar


Jag har några vänner som är som Lisbeth Salander, jag har en son som ska ha studentskiva. Vad för dem samman tro? Nja, inte är Frans lika kunnig som vännerna i snokningskunskap, han ska bara ha en utstyrsel som är ”från förr”. Frans klassföreståndare frågade mig i förra veckan om jag hade någon punkutstyrsel hemma, som hon kunde låna! Ja, Frans går på samma skola som jag jobbar på. ( Bland 150 personal och 1050 elever har vi setts typ en gång i veckan, Frans och jag.) Jag fick inte säga något till Frans, dock tipsade jag om klorin och svart t-shirt. Samtidigt sa jag att jag varit för gammal när det var punkmode. 
Sen hade Frans varit på secondhandloppisbutik och köpt en ful kavaj, fluga, skor och rock a´la Sherlock... det var bara hattfan som saknades. Det skulle ju vara från förr typ. Tydligen har vi olika uppfattning om ”förr”. Punk eller Sherlock.
Jorå, visst kan jag fixa någon form av Sherlockhatt, det lovade jag klockan 22.40 i går kväll. Således uppe med tuppen i morse. Limpickadoll, en gammal halsduk, hård kartong, klippklipp och lite symaskin... mina barn har sagt det förr: Vår mamma är rätt bra på att fixa saker!
Alla modister må vända sig i sina gravar.

Inga kommentarer: