tisdag, maj 26

öronkollaps/hjärndito

En av mina manliga arbetskamrater liksom dråsade in i vårt rum i morse. Åsa och jag tittar upp och säger hej-hur-är-det...  äh, eller vi frågar igen efter den 5:e OK? 
Mannen som heter Janne fortsätter: Ja, herregud, huvudet går liksom för högvarv, drömmarna är helt pantade... jag brukar somna typ klockan 22.00, igår la jag mig 01.00 och huvudet var liksom still going strong! Åsa och jag säger väl något klokt i stil med, välkommen i klubben, skål och in i Dimman... Janne säger att han aldrig dricker något men att det är såhär det måste kännas att vara bakis. Han fortsätter,  åh, nu ska jag åka och köpa en högtidsdräkt till frun för det har hon önskat sig i morsdagspresent.
Åsa och jag säger med en mun: högtidsdräkt? Vi frågar om det är en så´n där som Silvia har, med prästkragar och sjalett? 
Va? Säger Janne och ser aningen konfunderad ut, högtidsdräkt? Nä, en högtryckstvätt! 
Kollapsen är i det närmaste total.

5 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Är inte "in i Dimman" ett väldigt roligt uttryck just på din arbetsplats? Haha.

Mama Mo sa...

Hahaha. In i Dimman!
Och väldigt intressant att Jannes fru vill ha en högtryckstvätt i morsdagspresent. Tror du inte att det snarare är han som vill ha det? ;)

Kenneth Grönwall sa...

Haha fy fan så roligt, du måste hälsa Janne...och ja Dimman med såklart :)

Maria Y sa...

Om man vill få sina önskningar uppfyllda är det säkrast att önska sig något som finns på Clas Olsson eller Biltema...

my sa...

Bea: Jo, det är ju jättekul när jag tänker efter, fniss!

MamaMo: Återigen, kul med Dimman... han sitter vid skrivbordet bredvid, och är precis så uppe i varv, som hans namn antyder. Det är inte Ebba som är fru till den här Janne... i detta fall är det nog alldeles sant att frun vill ha en högtryckstvätt!

Kentson: Jag hälsar! (till den Janne du känner också)

Maria: Ha-ha, min mamma får alltid handdammsugare, hårtorkar och andra elektriska saker av sin man. Kan hända att det är tryggare på Biltema, Elgiganten, Clas O än på resebyrån, klädaffären, Blomsterlandet eller sådana affärer som säljer grejer som, i alla fall min mamma gillar?
Eller lathet?