fredag, maj 1

hammarfall

I dag skulle jag bara leta efter några upphängningsmojänger till gardiner. Mitt städskåp lämnar mycket övrigt att önska när det gäller organisering. Fast jag vet på ett ungefär var grejerna finns. Jag tog ut en plastlåda, ställde den på golvet, och började gräva omkring i densamma. Pang, tjoff, stor skräll... aj, för he...!
En hammare for rakt ner i huvudet på mig, hur den slet sig från översta hyllan vet jag inte. Simon vägrar att gå ut med mig, eftersom han tycker att det ser ut som jag fått en snyting. Så här blåskimrande och vacker är jag nu. Modell jättestort getingbett. 

4 kommentarer:

Mama Mo sa...

Men usch din stackare. Det ser ut att göra j ä t t e o n t ! Du får ha riktigt stora solbrillor i försommarvärmen.

Beatrix Vnunk sa...

Men herre! Och, ja, jag misstänker också att en hel del människor på gatan skulle rikta en misstanke mot Simon...

Julia Simon sa...

Nej usch vad ont det ser ut!

my sa...

Ja det är väldigt synd om mig. Fast idag har det blivit gröngult på bulan och blålila runt ögonvrån. Mest gör det ont när jag skrattar.