fredag, maj 15

skoltrött

Jag är så fruktansvärt skoltrött. Det är jag alltid den här tiden på året. Det är nog de flesta lärare den här tiden på året. Eleverna säger att de inte orkar, de är också skoltrötta. Jamen, hörrni, ni behöver ju bara gå 3 år på gymnasiet. Ni har liksom inte patent på ordet! Jag har varit här i 20 år. Fast till mitt försvar så jobbade jag bara halvtid de 2 första åren, var barnledig i 3 år, tjänstledig för studier i 2 år och sjukskriven i nästan 3 år. Alltså är det inte så farligt. Jag som var som en gummiboll som yngre.
Jag har till och med arbetat på socialförvaltningen som kontorist. Jag satt vid en dator (1976) som man var tvungen att ha hörselkåpor på sig när man använde.
Tur att man inte behöver sätta betyg i den maskinen i alla fall.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad jobbigt det måste vara att ha ett jobb som man bara väntar på sommarlovet. Eleverna kommer ju också tillbaka men som sagt bara för en begränsad tid. Ni kommer ju alltid tillbaka. Stackars dig.

my sa...

Nja, det är inte så synd om mig. Egentligen. Bara fruktansvärt stressig årstid. När sommarlovet kommer kraschar man i första bästa soffa i 1 vecka. Sen kan man börja njuta!