söndag, oktober 21

dårarnas paradis

Solstänkta stränder och paraplydrinkar a´la caribien. Oh lord. Eller ett vanligt svenskt spa. Mmmm. I brist på dessa små paradis och kontanta medel för att uppsöka de samma, bestämde jag mig för en enklare tripp. Till IKEA. En söndag. Tänkte bara göra det lite mysigare hemma i höstmörkret, doftljus, värmeljus och tyg som soffan ska kläs om med. Lite småparadisiskt liksom.
Upp på cykeln och iväg.


Jag ljuger inte om jag säger att alla i hela Uppis, med omnejd, också skulle köpa värmeljus. Hjälp.
Efter en kort överläggning med mig själv... lyckades jag skärma av omgivningen rätt hyfsat ( i med I-poden så löser den biten sig ). Strosade mellan rullatorer, gastande barn, ätande-, pratande-, shopande-, grälande- människor. Måste alla vara på jakt efter paradiset just idag? Varför är jag en sån dårfink? En söndag?
Rätt mycket hänger ihop med att soffan bara måste kläs om idag och ljusen var slut. Fråga mig inte varför, men så var det.
Nu är soffan omklädd (svart), soffkuddar sydda (lime-vit-gula), blockljusen står för nära varandra och rinner. Mmmyyysigt.
Resten av lägenheten är inte lika uppiffad. Men dåren har fått ett miniparadis i en begränsad del av vardagsrummet.

1 kommentar:

Sophie Sölveborn sa...

duu... jag var på ikea-kungens kurva onsdag förra veckan. På dan. Långt till lön. Vi kände oss supersmarta som åkte dit när "ingen annan" är där. Pyttsan. Halva kungliga hufvudstaden var där. Kanske beror det på att det kryllar av stora magar (numera inte främst på gubbar). Det är nån form av babyboom-bygga-bo era. När tar den sluuut?!!

Kram.