söndag, oktober 14

sitta still

Jag har varit krasslig. På rikt. Ont överallt, feber och snuvig.

Nu har jag suttit alldeles stilla i en vecka, i ett soffhörn. Kollat alla såpor, repriser och TV-shop. Med en ullfilt över mig, nogsamt instucken under fötterna. Treo, snytpapper och Nezeril inom räckhåll. Familjemedlemmarna får gärna tycka synd om mig.
Vet inte riktigt var felet ligger. När jag är sjuk, hatar jag att inte kunna laga mat, sätta upp gardiner, sy soffkuddar eller måla om en vägg. Jag blir låg av att inte göra saker liksom. När jag är frisk och som vanligt håller jag på att stressa ihjäl mig för att hinna med allt. Är det verkligen riktigt klokt?

Jag har svårt att vara stilla, att bara vara. Undrar varför?

Ps. Under min stillasittande vecka har jag faktiskt stickat 2 stycken coola mössor. Den ena tog Frans, den andra fick Julia. I morgon ska jag jobba. Inte stillsamt alls.

Inga kommentarer: