söndag, november 25

7 veckor gamla


Bara 5 veckor kvar till hämtning!
Arbetsnamnen är "Rutan" och "Sci". Sen har vi en hel uppsjö med förslag från alla i familjen. Dexter, Lacy, Prince Buster... Fast det är som med barnen, jättesvårt att veta hur namnet passar innan de kommer ut. Frans skulle heta: Ossian, Aron, Melker, Lasse, Åke, Gillis och... sen kom han! Såg han ut som något av ovan nämnda namn? Icke.
- Han ser inte ut som en Åke.
- Nä, och definitivt inte som en Aron.
Det tog nog så där en 4 dagar innan vi kom på att han var en Frans.
När Disa anlände 1,5 år senare, trodde vi att hon skulle bli en liten kille. Vi vågade liksom inte hoppas på en tjej (eftersom pappan redan hade 3 söner).
- Nämen... nämen... det är en... tjej!
Disa hade arbetsnamnet "Knut". Jag lobbade stenhårt för namnet "Rut" när hon väl var på plats. Pappan tyckte Märta (Rut var totalt uteslutet i hans värld). Så vi skrev listor. Bytte listor. Kryssade för, lade till och tog bort. Till slut fanns ett namn kvar som vi kunde enas om - Disa. Disa hette inte Disa förren efter två veckor. Sjukhuspersonalen på BB var ytterst irriterade på att ingen "nummerplåt" kommit upp i plastbaljan. "Heter hon inget?" Precis som om namnval är enkelt!
Nu är det ännu fler viljor... typ 6 stycken.
Men, kär katt får många namn. öh, tror jag? Förslag?

9 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

om det är två pojkar tycker jag att staffan & bengt vore på sin plats. Jag flyttar in ungefär samtidigt. Mig får ni kalla vad ni vill. Men jag lystrar väl till alla namn som innehåller ett mat-ord. Kanske ost?

my sa...

"lol"
En tjej och en kille. Taskigt å heta Bengan om man är tjej. Tycker jag alltså. (Kanske världen dessutom mår bra av bara en Bengt?)
Ditt arbetsnamn, min sköna, blir nog "Liten å go med vassa klor". Eller Sötis!

TORGNYSDOTTER sa...

Sötis går fortare att ropa på. Så får det bli. Då röstar jag för: donny & marie, tristan & isolde, kling & klang, hux & flux, brad & angelina eller allra bäst fadde & linda.
/sötis - ett nytt egenartat husdjur hos yttermyrarna

michanek sa...

Kanske kan de heta Rut och Knut? Sådana där gamla favvisar som fått ligga till sig under åren blir alltid mogna och bra. Då kan Rutan få behålla sitt smeknamn också.
Annars är ju Åke jättegulligt förstås.
Jag hoppas du lämnar lite plats i lådorna åt Pirko. Hon längtar så...

my sa...

Tack, tack jag fyller på listan. Men, Fadde och Linda? Arma krakar att axla sådana namn. Nä, de kommer inte med på listtoppen

Anonym sa...

Vad sägs om Momsen o Skatten?

Sophie Sölveborn sa...

vafför inte Flurran & Guck?

...en tribute.

Eller kanske inte.

Udda Persson sa...

Finnst det hjärterum så finns det stjärterum. När ska jag komma?
Jag röstar på Tutti o Frutti. Eller Tarzan o Jane.
Neej jag vet Drutten o Gena.

my sa...

Tack alla snälla!
Försenad inflyttnings- advents- födelsedags och tillökningsglögg (alkofrittalternativ finns)! Seriös inbjudan till namnklurare den 12/1 kl 15.00!
Ähhum, nu tror ni inte på mig va? Jag skickar mess till kända signaturer.