måndag, november 12

julkort...

... på barnen, gärna från sommaren. Gärna bilder från semesterresan, gärna från badstranden, jättegärna med kransar i håret eller annan ojulig aktivitet. Armarna i vädret, jag erkänner! Jag gillar dem inte!
Allvarligt talat hoppas jag verkligen inte att jag har, terroriserat vänskapskrestsen med dylika julkort.
- Nä, jag har aldrig gjort det förr, vännerna har redan dragit en lättad suck.
- My´s ungar är ju stora, det kommer nog inte något julbarnkort från henne i år heller.
Men si, där tog de kanske fel... jag har nämligen köpt 2 katter va´, å´ då verkar vad som helst kunna hända. Vill helst hämta hem dem idag! Läser allt jag kommer över om katter, och har på kort tid, ( ungefär 1 vecka ) inte gjort annat än att läst olika "kattringsforum". Snart uppe på halvexpert nivå... eller snarare "helt-wacko-nivå".
Lite orolig över min nya stora vurm är jag. Men, om man bestämmer sig ska man väl inte behöva prata bebisspråk med katterna. Kanske kan jag bestämma att inte ge katterna en egen "röst". Hoppas, hoppas jag fixar att låta bli. Men, man vet aldrig, jag börjar prata larvigt barnspråk bara jag ser bilder på kattungarna. ( Som jag för övrigt inte kan åka och hälsa på, eftersom de bor i Boden i Norrbotten.) Så, om någon skulle få ett kort till jul, med katter med ditmålade tomteluvor på, så är det beklagligt. Men, kanske förståeligt. Barnen fick aldrig sin tid i julrampljuset. Ho-ho-ho!

2 kommentarer:

michanek sa...

Men har du blivit med tvillingkatter! Hurra. Varför bor de så långt borta? Är det en speciell lapplänsk ras?

my sa...

Nä, tror rasen är amerikansk from the very begining. Jo, vet du, när vi väl bestämt oss förr utökning av familjen, så ville jag att det skulle gå fort. Typ i morgon. I Boden fanns dessa syskon. Så nu blir det nattåg och sightsing runt nyår.