torsdag, november 1

Ljuga för mor...


...på själva julafton? Eller rakryggat yppa sanningen?

Det bästa att säga när man blir ertappad med dumhet:
Öh, hm, jasså, då måste jag ha informerat mig dåligt om vad som gäller. Jag ber verkligen om ursäkt, detta ska aldrig upprepas. Jag har lärt mig av mitt misstag.
Vad tror regeringsgubbar och gummor egentligen, att vi vanliga dödliga går på alla dumheter som ploppar ur deras munnar?
Jag tror inte på sådant som är uppenbar lögn. Självklart fanns det någon som visste att statssekreteraren hade beredskap denna kväll. Självklart! Solklart!
Grundregel No 1 i reklamvärlden: Gör gärna reklam som är rolig men gör inte reklam som uppenbart inte är sann... om det inte är en finurlig överdrift med glimt i ögat.
Varför skulle det annars bli sådan enorm uppståndelse av lite hångel?
(Jag kan gärna tipsa dig Fredrik... jag tar dessutom bara 58.000:- i månaden + traktamente förstås.)

Ps. Uppenbart inte sanna reklamannonser eller reklamfilmer:
Glucasil från vitamininstitutet i Schweiz, man får roligare med Toffifi och den senaste dumheten som ingen tror på... bindor i designad-skojig-färglad förpackning som ska göra det lite roligare att ha mens. "Designmönster på bindor i enstycksförpackningar gör dem mer tilltalande att bära med sig i handväskan"
Som ungarna skulle sagt... OFTA!

Inga kommentarer: