fredag, november 2

inget party

Disa till sin kompis: Allvarligt, vi kan inte ha fest hos min pappa i kväll.
Kompisen säger något i luren och samtidigt plingar msn med någon eller några andra vänner
- Nä, det går inte, jag frågade pappa å han ville inte att vi skulle vara där när han var i Göteborg... ja, jag frågade. Va? Nä, mamma vet att det är så här. Jag vill faktiskt att mina föräldrar ska känna förtroende för mig. Jag har verkligen fått bygga upp det sen förra året...
Jag blir varm i hjärtat. Detta samtal var inte för mina öron. Nu ligger Disa och Frej och tittar på film. Partyt är avblåst.
Som mamma: Döskönt!
Jag tror att Disa tycker detsamma. Att ha dubbelboende och en förälder bortrest bäddar för fester. Fester som lätt går över styr.
Vem minns inte det?
Jag är så himla glad över att Disa vågar säga nej! Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Disa som blivit gammal och klok! /julia och frans