torsdag, november 29

julpaket?


- Ska det vara en julklapp?
- Neeej... öh, helst inte menar jag. Vanligt paket. Tack.
- Jaha, men vi har inga andra paket. #personalen suckar och himlar med ögonen#
- Nähä, nä, men det går bra ändå. Strunta i inslagningen.
- Ammen, skaru ha en kartong rå eller? Såru kan slå in den i nå´t annat papper?

Det sista hade jag faktiskt redan räknat ut. Själv. Jag har lång vana. Min söta Disa råkar ha födelsedag den 28... november. Jag har alltid varit petig med att inget julpapper får finnas på hennes födelsedagspaket. Födelsedag är en sak. Julafton en annan. Disa ska ha både-och-paket, ingen halvbra-antingen-eller-presse.
Undrar varför personalen i de flesta butiker tycker att det är så stötande? Inget julpaper? Är hon månne Jehovas? Det är likadant när Jeppe ska få paket 24/11, eller när pappa fyller år den 10/12.
Varför frågar personalen om det ska vara en julklapp, när inga allternativ verkar finnas?

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Det ÄR fruktansvärt att få fölsisar med julpapper. Fruktansvärt.
/Torgnysdotter 13/12

my sa...

Söta du, klart du tycker. Fölsisar kräver fölsisinslagning. Där med basta!