fredag, november 2

trendig?


Mmmm, mysig morgon. Ledig. Tittade på TV en lång stund, och då fick jag reda på att nu är det tanten som är inne. Detta skulle vara en protest mot mig, och mina jämnåriga... eftersom vi inte vågade bli tanter. Tantandet kunde ge sig uttryck i att man stökade omkring med spisrosor och "långkokade" ( bruna bönor, rotmos med fläsklägg, ärtsoppa etc ), bar tweed och virkade blomkruksöverdrag. Just blomkruksöverdragen är i min värld väldigt vulgo, men jag hajjar ju uppenbarligen inte grejen.

- Men, se så, doppa av alla sju sorterna nu!
Roligt att alla får användning för de där kaffeskedarna som många av oss fick varenda födelsedag och varenda jul ( fast man ville ha en cool minivariant av ID-bricka i silver ). Nu ska det vara syjunta och kaffekalas alltså. Rätt skojigt med trender. Inget nytt under solen liksom. Dessutom älskar jag att sticka.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

spana in albatrossens blogg om "symetri". Jag tror att det inlägget helt klart är färgat av tant-trenden. Jag misstänker att alla hippa 80-talister kommer att vara där snart. Det går helt enkelt inte att vara inne ett helt liv. Eller ens ett halvt. Medan 50-talisterna känner sig skönt ungdomliga för att de inte har kappor och moderata pjuck garvar 70-talisterna ihjäl sig åt deras jeans, sneakers och "svart som alltid funkar". Klart som fan att inte swingpjattarna trodde att de skulle bli ocoola! *ler*

my sa...

#ler# naturligtvis kommer jag att bli tant, fast inte med hatt och handväska. Jag blir väl min tids tant. Jag tycker till och med att det ska bli lite kul och se hur jag blir. Jularbo göre sig dock ej besvär. Symmetri är också svårt. Det har inget med trender att göra. Jag bara inte klarar en stor i mitten och två små på sidorna. Har aldrig gjort. Till min pappas förtret när jag var tonåring.
Hur det flyttades grejor i vårt hem...

TORGNYSDOTTER sa...

*sssss* klart det är trend! Jag har inte sett ett symetriskt arr på 20 men inom ett år kommer varenda heminredningsblaska med självaktning ha "blomkruka-tvåljusstakar-blomkruka-arr" på varannan sida!
...och kom ihåg var ni läste det först!

my sa...

gulp!

michanek sa...

Hmmm. Ett bra sätt att hålla gummorna stångna. De börjar ju ställa krav och göra som de vill utan att skämmas. Vips, finner vi en trend och alla kvinnor trippar stillsamt i sitt hem bland mild kardemummadoft.
Låt oss slippa detta, vi ska bli arga tanter!