söndag, december 28

borta bäst

Faktiskt är det en ren fröjd att få lämna Uppsala, för att bege sig till Stockholm. Siktet var väl inställt på att kläcka goda idéer, fixa klart ett och annat vilande projekt...
    Jag tror inte vi fick så mycket arbete gjort. Däremot har vi slöat i kapp i varsin soffhörna. Fantastiskt, det måste vara något kemiskt. Eller förmodligen magiskt. Som jag kan göra ingenting! 
När jag är hemma hos någon annan. 
Ingentinget är rent fantastiskt, när man gör det tillsammans med vänner. Det gör inte så mycket att vi struntade i jobbandet. Det lönar sig säkert att ha slöat ihop någon gång framöver. Vi kom i alla fall på massor av bra romantitlar. I går. Tyvärr har, i alla fall jag, glömt de flesta idag.
    Anna-Sara fixade också fina blommor här på min blogg, men jag förstår inte riktigt varför texterna har blivit så stora? Jo, jag har testat att göra dem mindre, utan framgång. 
Sen har jag bestämt mig för att vara hemma på nyårsafton. Jag gillar att få vara ensam, när jag bestämmer det själv. Och det har jag bestämt nu. Skönt.

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

det blev himla tomt här. Jag är lite avis på din familj som får ha dig på heltid:-)

my sa...

Jamen, det är ju just det de inte får. Eftersom jag alltid är på språng när jag är hemma.

my sa...

Sen har jag väl aldrig varit med om maken! Här går jag och lägger mig, sover och när jag vaknar på morgonen är bloggen så tillfixad och fin. Du är en pärla Torgnysdotter!

TORGNYSDOTTER sa...

äsch...