torsdag, december 25

feeeel goood

Första dagen i total frihet. 
   Så himla najs! Sov till 11.00... och det har inte hänt, på jag vet inte när. Gårdagen förflöt i fridsamt tempo. Vi kollade på ”Mamma Mia”, som Annika fått av sina ungdomar, snackade strunt, drack whiskey och vissa fick fina kuvert. (Ungdomarna gick nog i alla fall plus.) Jonathan och Frans spelade gitarr, men hade önskat sig ”guitarhero” (eller om det nu var ”rockband”?). Allvarligt talat får de inhandla ljudleksaker själva. Punkt. 
   Lite senare kom Julia och Joel på kvällsvisit och Disa åkte, ännu senare, hem till Frej. Man får kolla, hur många nattgäster man har, i hallen (räkna ungdomsskor) när man stiger upp. Rätt kärt besvär. Faktiskt. 
   Nu stundar massor av dagar med permission från samhällstjänst. Jag har tagit med mig Mark Levengood, en kopp thé och 3 kanelskorpor till soffan. Där parkerar jag nog resten av dagen! Feel good.




2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

hear-hear. Jag har avverkat 18 sovtimmar idag. Däremellan pepparkakor och Twilight. Och oförställd lycka inför Stjärnorna på slottet.
God Jul!

my sa...

Nu kommer äntligen den tiden som är mellan dagar... :-)