torsdag, december 4

sned&vind

Hastigt och lustigt hamnade jag hos en massör idag. Jo, på jobbet. Massören är där ibland, och man får använda friskvårdspengen till massage. Om man nu inte använt den till annat. Se där, något positivt med mitt jobb! Ja, i alla fall så kollade hon ryggen, muskler och om jag kunde vrida knäna i olika riktningar.
- Oj! Du är jättesned! Överkompenserat hit och dit (hon pekar och visar). Men, du det är nästan som om du har en lätt scolios. Får du ofta ryggskott? Jahaja. Allvarligt talat tror jag att det här har pågått i säkert 20 år. Du är dessutom överrörlig i höfterna. Kan du stå i spagat? Jahaja. Oj, där gjorde det visst ont! Vilken höft är värst? Din ena axel sitter för högt, det är för att du kompenserar när du går. Vet du, du måste gå på behandling innan du hamnar i rullstol.
Sedärja.

Jag nämnde inte hur länge de där klorna i mina fötter hade växt. Jag nämnde inte heller att den nya husläkaren sa till mig att man faktiskt inte kunde få ont i kroppen av hälsporre. Jag nämnde inte att företagsläkaren sa att hälsporre går över. Förr eller senare.

Hett tips: Får man klor under fötterna, ska man fixa det per omgående. Eftersom man annars går så konstigt att hela kroppen blir typ skelögd. Vind och sned.


2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

du borde gå till kinesiologen vi känner. Faktiskt.

my sa...

Borde sa Bull.