lördag, december 20

sent ska syndaren vakna

Man skulle ju kunna tro att man lär av sina misstag. Jag skyller på alla 40-åringar.  
I går var vi på lokal, med nybliven 40-åring. Herregud, varför envisas min kropp med att hålla igång till klockan 4-5 på morgonen? Tja, förmodligen får jag fortsätta undra, för det var precis det den gjorde i morse. Som tur är har jag i alla fall någon typ av överlevnadsstrategi... jag går hem. Till slut. 
Åkte hem med en taxichaffis som läste ”Al quaida - 11 september”. Han sa att han var shiamuslimatteist. Jaha. Hemma 5.30, sov till 10.00, käkade frukost, tog en treo, tittade på utförsåkning på TV, gick och lade mig igen klockan 12.30, sov till 17.30, hämtade cykeln på stan, handlade ägg och mjölk, cyklade hem.
Nu är jag trött igen, så förmodligen sover jag före 22.00. För att göra saker och ting enklare i livet är det min tur att ha julaftonskalas. 

Kommentar från två män under kvällen:
”Va är ni lärare? Hade vi aldrig trott, ni är ju snygga!” 

Öh? Ja, visst ja, lärare är en gråklädd mus, med hornbågade flaskbottnar och foträtta bruna skor. Jobbet är ett kall, vi älskar alla ungdomar som våra egna barn och ej att förglömma... är präktiga och asexuella.  Seglivad jävla myt det där.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

nä, du får sluta hänga med 40taggare! Men jag trodde lärare var helhett!? Lust och fägring stor i slutet av nittitalet förändrade väl allt? Inte?

God Jul söta My!

Anonym sa...

Säg upp dig och bli shiamuslimateist istället. Har sådana jullov?

my sa...

T: Hett? Lärare? Närdå? Vad förändrades i slutet av nittiotalet? Som vanligt hajjar jag ingenting.

M: Nä, de bara smygfår julledigt när de är i Sverige. Muslimer firar ju inte jesu födelse. Och sen tycker jag inte burka är klädsamt, just ja, det var ateist jag skulle bli.
God jul till er båda!