måndag, december 22

D-day


Uppe med katten. ( Det är ett fasligt liv på honom, värre än en tupp. Flyttvarning varenda morgon. Ja, för Sci alltså. )
I dag är dagen när allt ska ske. Självklart har jag lovat att vi ska göra knäck, marsipangodis och ischoklad. Jag hade tänkt att inte skicka julkort, men, sen blev det så kul att rita dem, så några går iväg i alla fall. Jag har just gravat lax, som jag aldrig gjort förr men det blir säkert bra. De flesta vill ha kuvert i julklapp, och det blir min smala lycka. Tomten, herr Bankomat funkar fint för mig.  Tilde, Isak och Lilla Frans måste ändå få paket. Riktiga paket med snören. Storleken har betydelse. Sen ska jag till doktorn klockan 15.00, men jag har tvättid från 14.00. Jag får väl cykla i omgångar för att köpa blockchoklad, glögg och matjesill. Granen är bortrationaliserad. Just ja! Jag ska ringa till naprapaten också. Pappa har jag inte pratat med, men Johan har jag messat. Fast som den lillebror han är, har han inte svarat. Jag har skrivit inhandlingslista som är hur lång som helst...
det märkliga är att jag någonstans tycker att det är rätt kul. 

Inga kommentarer: