lördag, december 6

nä, det blev inget!

Nej, jag har inte beställt någon fru eller man från Asien, allvarligt, var det någon som trodde det? På rikt liksom. Nä, inga drastiska åtgärder. Simon som kvinna... om den dagen kommer ska jag verkligen basunera ut det i kvällspressen. Jag skrattar ihjäl mig! Det finns ingen som är så mycket man som han, om någon nu undrar. 
    Nej, detta skulle vara en lösning av stödfunktionskaraktär. Min fru är egentligen ingen fru, utan min mamma. Fast hon ångrade sig idag, för ett tag, och ska bo kvar ute på bonnvischan. Jag tycker att det klär henne illa. Hon borde bo med gångavstånd till teater, bio, restauranger och bibliotek! 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Nejje, vad dumt. Varför bor alla bra fruar på landet? Det känns så himla 1800-tal,liksom.

TORGNYSDOTTER sa...

det är det jag behöver! En mamma! Jag borde ha en ömt vårdande mor i hemmet idag. Tyvärr har jag nog skrämt iväg henne. Fan.

my sa...

Där jag bodde tidigare (sturegatan) var de en ”fru” som talade om för mig att tvättstugan var smutsig.
Snipnäst och med en man som var emeritus något:
”ja, du förstår (lilla vän) att i den här tvättstugan är det bara jag och två andra FRUAR som håller rent.

Vadå fruar? Fruar till vem/vad och vilken? Det var tider det, man kunde tittulera sig "Fru kemiprofessor emeritus” med rätt att städa i tvättstugan! Holy maccarony!