onsdag, december 31

ser med spänning fram mot nästa år!

En gång firade jag nyår i en pool, med skumpa och värme. Blev året som följde lika blött och trevligt? Njae, inte då!
   En annan gång firade jag på Hamburgs station. Jag väntade på ett tåg till St:Anton på en riktigt sunkig pub. Polisbilar for in och ut genom den stora avgångshallen. De plockade prostituerade och andra, mest fullgubbar. Inte mig. Som tur var blev inte året som följde likadant som det var på nyårsnatten.
    Jag har även firat nyår på studentnation och någon gång på disco. När jag var ung. Jag har firat nyår med att arbeta, i garderob på krogen. Jag har förfrusit händerna så att de blödde, eftersom ingen taxi någonsin kom. Jag har firat med middagar och vänner, med barn och föräldrar. Jag har firat i skidbacken och någon gång har jag nog till och med sovit mig igenom tolvslaget.
   Aldrig har det nya året, ens kommit i närheten, av det som hände vid tolvslaget, när det gamla ringdes ut och det nya fick salut.
   Jag har aldrig firat på en-man-hand tidigare. Fast just i år skulle jag önska att jag fick vara lite mer för mig själv nästa år. Ja, alltså inte hela tiden och jämt. Bara mer. Jag gillar att vara med mig.
Gott nytt år! 

5 kommentarer:

michanek sa...

En fantastiskt mysig afton tillönskas! Tänk de som inte gillar att vara med sig. Vilken loser-loser situation!

li.te sa...

Mer tid med sig själv är den bästa nyårs gåvan man kan ge sig själv. Gott

TORGNYSDOTTER sa...

hoppas det var lika mysigt som det lät! Gott nytt år.

my sa...

Kära alla, visst är det så. Om man inte gillar att vara med sig själv blir det knepigt. Man ska ju liksom leva hela livet med, just sig själv.
Jag hoppas att ni alla fått en god början på det nya året.

Unknown sa...

Låter som ett bra nyårslöfte.
God fortsättning och hoppas att du får vara ensam mycket 2009! =)