onsdag, januari 14

himla bra faktiskt!

Vill du veta din nya lön? Frågade rektorn precis innan öppna huset skulle börja.
- Ja, är den klar alltså?
- Mmm, häng med upp till mig.
- Okki.
• • •
Trodde att det skulle bli som det brukar... i skolan... typ 435:-.

• • •
Jag hoppas du blir nöjd. Det känns skönt att få meddela den här lönen. Sa rektorn med ett smil.
- Oj! Hoppsan!
- Det är du värd. (Han har förmodligen inte läst min blogg.)
- Du har fått från min pott, som ju alla får. Sen har du fått från Helenas och Mickes pott också.
- Öh, jaha, eh, vaddå liksom?
- Ja, de har kollat på hur det är mellan könen, om man utför samma arbete, timmar, nöjda       elever... ja, och sen är det ju utbildning du gått också.

• • •
1.730:- mer i månaden gör mig trevligt sinnad till eleverna, jobbet och mig själv.
Tillsvidare. Fast det var jobbigt att vara 12 timmar på jobbet med 25 minuters lunch i dag.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Apabra ju!!
(Men jag tror nog de läser din blogg.) Ses i morgon!

my sa...

Jepp, det gör vi... om du vill kan jag ta med en sopsäck.

Anonym sa...

Äsch nej, vi tänker inte så mycket på det där med slängeriet. Det finns en mycket god vietnamesisk restaurang nära mig. Kom jag på. Bara så där.

TORGNYSDOTTER sa...

miche: du lyckades sno na! Fan så orättvist.

Grattis, My!

Udda Persson sa...

Fan va bra! Hälsa Michanek, och ät mycket mat.

Sophie Sölveborn sa...

Guckimucket hostar upp sig!

-hurra, hurra, hurra!