lördag, januari 10

organisation

”Jamen, våran mamma är rätt bra på att fixa grejer faktiskt”
Disa sa det en gång när kusin Moas leksak (rack med boll i snöre) gick sönder. Numer har det på något märkligt vis blivit som någon typ av mantra i familjen. ... våran mamma... Frans cykel ska idag lagas (punka), jag tänkte också sy klart några klänningar, tvätta lite och gå till containern med en del konstigt skrot som stått i hallen på vänt i 14 dagar.
     Disa började i stor stil möblera om sitt rum, för typ 10 dagar sedan, nu är det på något märkligt sätt jag som ska försöka styra upp ommöbleringen. Lampor sitter fel och hyllor måste skruvas ner och upp igen. Väggarna känns tråkiga och den väggmålning jag gjort tidigare, måste målas över. Målningen har liksom hamnat fel bakom en säng. Allt ska bara byta plats. Alla saker är på fel ställen. Är det något som jag är bra på så är det ändå organisation. 
Jag är rätt bra på att fixa grejer.

10 kommentarer:

michanek sa...

Åh, My din fresterska! I går klockan 16 började jag städa en garderob. I dag klockan 18 avslutade jag mitt uppdrag med bråte i hela sovrummet. Nu har jag skuffat undan ett ton skit i sängen, slagit upp ett glas vin och ligger bokstavligt talat och rödtjuter. Samt längtar efter dig.

my sa...

Jag borde tagit en före- och efterbild i Disas rum. Och, när vi ändå är inne på ämnet organisation, vill du ha skrivbord och nattgäst på onsdag? Kanske hinner jag organisera i röran bredvid sängen... du har ju köpt lådor.

michanek sa...

Ja, för bövelen, Kom!!
Jag har kastat ut allt på balkongen och där får det ligga tills du tar hand om det.

Mama Mo sa...

Du är precis lika fixig och duktig som jag minns dig från "förr" alltså! Du får hemskt gärna komma hit och fixa grejer oxå =) Här förfaller allt medan som min son säger "mamma jobbar på datorn". Mitt mål är att han så småningom ska kunna säga att han har en fixig mamma istället!

my sa...

Mama Mo:
Det kommer han, det kommer han.
Det är liksom det som är hela grejen... mammor-kan-nästan-allt-i-sina-barns-ögon-om-man-sköter-korten-rätt.
På gott och ont.
Hur gammal är Moses nu?
Klyscha:
Frans är 18, snart 19 och Disa är 17. Om någon säger: Passa på och njut, bla, bla, bla... tiden man har sina barn till låns går, på riktigt, alldeles vansinnigt snabbt.

Mama Mo sa...

Ja jag tycker redan det har gått vansinnigt fort. Han är två och ett halvt. Och jag skriver bort hans barndom. Men det ska bli ändring på det. Jag tror på din klyscha. Särskilt när jag inser att, Oh my God!! är dina små barn sååå stora! Hur kan det vara möjligt?

TORGNYSDOTTER sa...

Myyyy! Skit i allt och alla, lägg ner bloggen, sälj familjen och flytta in hos mig! Här råder kaos som måste organiseras. Inte bara lägenheten utan liksom hela mitt härliga själv. Suck.

michanek sa...

Fy dig Torgnysdotter. Man roffar inte åt sig av andras organisatörer. Det är hit hon ska. Punkt och Basta.

TORGNYSDOTTER sa...

Men du har ju haft henne längst! Jävla egoist.

my sa...

#skrapar med foten i blygsamt rodnad#
Inte visste jag att jag var så het?