söndag, januari 18

jallatiif

Nja, nu vet jag ju förstås inte om stavningen funkar, man får låtsas att det är fonetiskt i rubriken. På arabiska betyder det väl ungefär ”herregud”. Med suck efter.
   Det känns just så. Just nu. Som om jag skulle vilja uttrycka detta tillstånd med fler och starkare gudsuttryck än vad min mosiga hjärna är kapabel till. Förbarma. Vik hädan. Amen.
   Om jag ska vara efterklok borde jag tagit vaccin mot influensan. Sedan onsdag natt har febern härjat i min kropp. I dag är den första dagen jag masat mig ner i badkaret. Sen i onsdags morse! Som tur är har jag blivit matad med thé, vatten och treo. Detta är inte kul. Mahara ba shab. Så rök den löneökningen. I alla fall för den här månaden.  Sängläge även i morgon.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

är arabiskan också ett symptom? *orolig men lite förtjust*

my sa...

Ja, det kanske det är? I så fall är det ju bra med en släng av ”flunsa”, jag kan börja arbeta som medlare i österled. Nästa gång jag får baciller önskar jag mig kinesiska.
Ps. Det kändes på något märkligt vis mer rätt med arabiska än svenska? Förvirrad, men nybadad.

Kenneth Grönwall sa...

Ah men fy fan så drygt...krya på dig!

Rasande Rose sa...

Din arma stackare, Krya på dej!

my sa...

Tack alla!