fredag, januari 9

hjärnkoll

Har jag koll på läget eller? Svaret är ett rungande NEJ!
     Jo, javars, viss koll har jag, men idag började jag läsa en bok. En känd bok. En bok som de flesta läst och jag inte hunnit med. Innan man har en åsikt om en bok, tycker i alla fall jag att man ska läsa den. Pluggårens faktaböcker tog ett tag död på min läslust. Alltså har jag travar och buntar med böcker jag köpt, men inte hunnit läsa.
     Nåväl, jag började läsa ”Män som hatar kvinnor” alldeles nyss. Hm, men det är något som inte stämmer? Jag behövde bara läsa några få rader om blomtavlorna i prologen... ahmeeh... den här har jag ju redan läst!
     Vet inte när jag läste boken, men jag kan absolut inte läsa om en bok, eftersom jag vet precis hur allting ska gå eller bli. Flera år efter jag läst minns jag allting. Nu har jag alltså en inbunden bok, och en pocketbok. Män som hatar kvinnor. Hm.
Det märkliga är att jag inte kom ihåg boktiteln.

3 kommentarer:

li.te sa...

Märkligt nog har den boken blivit lite så för mig också men på det sättet att jag inte tycker titeln passar med innehållet.

Udda Persson sa...

Ska köpa, ska kolla.

my sa...

Liza:
Det är kanske så det är? Att innehållet inte passar till utandömet.
Udda:
Nämen du, du kan ju få en bok av mig! Kom och hämta bara. Jag började läsa andra delen i trilogin i går... den hade jag INTE läst.