måndag, januari 26

ta av dig jackan!

För bövelen! (uttrycket har jag snott av bl av Michanek, jag använder det som ett nästan nytt, och eget uttryck) En av mina rumsjobbarpolare på jobbet uttryckte sig inte direkt så, men det var andemeningen.
- Du kan ju inte börja dagen med att leta fram batterier till kameran och börja fota! Mår du bättre?
- Jo. Jag kan. Ja, bättre.
- Jamen, ta av dig jackan... och vantarna... först, eh, kanske?
- Kolla hur det ser ut, vem har använt min skruvdragare, och sen tyckt att den står fint på mitt bord? Va, va?
- Öh, det var kanske jag.
- Jaha, och vem har släpat fram alla böcker då?
- Öh, jag vickade ju för dig när du var sjuk... och det blev lite mycket... så jag glömde nog...
- Oj, sorry, tack!

Till och med utlagt blev det. Med bild och allt. I ren och skär affekt. 
Bättre nu.


2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Jävla folk! Jävla samhälle! Jävla Tellus! Ska jag slå dem?!

my sa...

Nja, vi får nog hålla oss till verbala slagverk. Tack i alla fall.