onsdag, januari 7

vet inte riktigt om det här räckte?

Nä, om jag känner efter så har det inte gjort det. Räckt. Ledigheten alltså. Jag fattar inte vad det är för fel på mig, eller vad det möjligen kan vara för fel på alla andra som tjoade sig genom första arbetsdagen??? Mystiskt hur man kan tycka så otroligt olika. 
    Dagen började för min del runt klockan 03.30, stressvaknade och stirrade på klockor och mobiler så jag inte skulle vara försoven. Kom inte på att man sedan, för att somna om, måste låta bli att bita ihop käkarna. Efter ytterligare en timme hade jag en sprängande huvudvärk. Tog treo och gick upp och badade och läste en bok i badkaret.
    8.20 är jag på jobbet. Dagen startar med frukost, som jag redan hade ätit, och sen var det gåsmarch till aulan. Där väntade föreläsning om Aspergers syndrom. Intressant. Och nu känner jag att det nog är det jag har. Gillar inte ljud eller att behöva vara bland en massa folk i socialt samspel. Jag tänker inte som andra. Jag har en hiskelig massa tokbegåvningar men klarar inte av ens den enklaste ekvation. Jag vill ha ordning och listor. Jag älskar listor faktiskt.
    Sedan är det alltid iskallt på skolan efter ett lov, så vi har fått arbeta med flecceplädar omkring oss. Det såg nog rätt skojigt ut när vi klev omkring med ”fleccekjolar” över byxorna. I morgon blir det torgvantar framför datorn. Välkommen till skolvärlden 2009!

11 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag har gjort aspergers-testet på nätet. Jag var precis på gränsen. Men räknas, till min stora förvåning, ändå som normal.

knas sa...

Hej!
Jag köpte några jättefina små klänningar av dig på Tradera, och gav bort i present, mycket uppskattat! nu är jag själv gravid, och hoppas att du fortsätter att sy fina saker som jag kan klä den lille/lilla i..
jag hittar inte din syblogg, har du lagt ner den?

Anonym sa...

Men se på fanken, My. Där kom ju storken med jobb åt dig. Börja sy barnkläder istället, i värme, tysthet och utan sociala sammanhang. Se så.

my sa...

Torgnysdotter: Var, var? Det testet ska jag genast göra!

Knas: Oj, kul! Klart jag syr till nytillskottet! Sybloggen lever ett rätt undanskymt liv sedan jag kom hem från Karibien. Men, nu har jag en hel drös med mössor och klänningar som nog kommer att finnas på tradera till helgen. Jag lägger ut dem under benämningen ”retrostuff”, så kan du titta.

Micha: Tack för dagen i stockholm... vissa underbara sammanhang vill jag inte vara utan. Mest tror jag att jag är ”folkmätt” eller snarare ”ungdomsmätt”, inte mätt och trött på vänner.

my sa...

Ha-ha, jag hittade testet.
Jag har fått svaret: ”Nej, du har nog inte AS. (37 p)” Man måste vara över 66 p för att kanske åtminstone ha en lätt släng av det hela. Så där rök den teorin :-)

Anonym sa...

Jag vill också göra test.

Mama Mo sa...

Hej My! Vad roligt att hitta din fina blogg! Jättelängesen vi sågs i verkligheten ju. Låter inget bra att du börjar terminen med treo i badkaret mittinatten dock... KRAM och lycka till med skolstarten!

my sa...

Mama Mo: Hej! Oj, ja, det var jättelänge sedan jag ens såg dig. Allt väl?

Kenneth Grönwall sa...

Det är inte ledigheten eller semestern det är fel på utan arbetet...tror jag...fast å andra sidan är man ju lat och kan som inte riktigt få nog av ledigheten vilket i sin tur måste vara ett bevis på att man faktiskt har et riktigt trivsamt liv utöver allt jobbande :).

my sa...

Ja, du kentson så är det. Jobbet stör mitt liv, men utan skulle jag inte ens kunna bo. Egentligen ska jag hålla käften stängd.

knas sa...

Oh no, har jag missat något fantastiskt plagg på Tradera nu? Jag har inte hunnit kolla förrän nu!

Hoppas hoppas att du inte hunnit lägga ut dem, precis som jag inte hunnit kolla :)