tisdag, januari 20

som Hajk, fast roligare.

Man borde verkligen vara pensionär, eller i alla fall styra sin vardag mer självständigt. Det är sjukt mycket program på vardagsförmiddagar! Ja, alla är väl inte direkt av toppklass, men jag fick se Malou intervjua Harriet Andersson. Cool dam Harriet. Kollade CNN, och fick Amerikanskt kött på benen inför kvällens installation av President Obama. TV4+ sa att det är kallt i Washington, men att det är 7000 bajamajor utplacerade. 
    Jag ska absolut kolla Obamas installationstal ikväll. Snygg, smart och historisk man. I Sverige skulle vi nog sagt att han är ”folklig”.
      Jaha, åh sen är det Nytt läge, barnprogram, typ sport på längden, bredden och tvären. Det är en aldrig sinande ström av Ellen DeGeneres, Stilakuten, Trav, Just shoot me, Spin city , Tummen mitt i handen och...
Jag som egentligen inte tittar så mycket på TV är just nu på mitt eget privata Gröna Lund.
Zap, zap och välkomna till Hajk.

8 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Åh! Dålig tv på dagtid är som balsam för själen. Man får ha en omänsklig disciplin om man jobbar hemma.

När du ändå ligger och chillar kan du väl passa på att läsa Lisa Magnussons senaste krönika. Galet bra.
http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4223030.ab

knas sa...

Hej igen My!
Oh no, nu ser jag att jag missade jättemånga fina saker på Tradera.. Jag ska bli bättre på att kolla i fortsättningen. Har du sytt något mer fint som du kommer att lägga ut snart?
Hoppas hoppas! Jag får lägga din blogg som favorit, och gå in varje dag för att inte glömma.. Det sägs ju att gravida kvinnor kan bli glömska, men jag var det nog redan innan!!

my sa...

Torgnysdotter: Tack för tips om läsning. Det var sjukt bra!
Knas: Jag försökte svara... hm, men du är ju ”hemlig”.
Ny sida för Retrostuff:
http://retro-stuff.blogspot.com/
Klart du ska lägga den bland dina favoriter :-). Nytt på G.
När är det dags?

knas sa...

Va, är jag HEMLIG? Oj, det borde jag nog ändra på. Jag har lagt den här och den andra bloggen som favoriter nu :)

Det är inte dags förrän i slutet av juli, så det är gott om tid, jag hinner nog köpa både det ena och det andra..

my sa...

En av dina bloggar kommer man in på... hm, fast den verkar inte så vidare aktiv (Helt Cp)... den jag tror du bloggar från (koloni) går bara att komma åt för dem du vill ska komma åt den. (mutter, morr och inställningar... i bloggvärlden är det verkligen som vinst och förlust!) Jag lägger ut några nya klänningar i kväll.
Vet du om det är en tjej?

knas sa...

Hej igen!!

Åh de där bloggarna är inte så aktiva. Jag insåg att det blev mest bilder på mina vitlöksodlingar och annat som ingen annan än jag själv var så intresserad av, och så kom jag på att jag inte var menad att blogga.

Jag vet inte vad det är för kön ännu. Om det blir en pojke får han ha dina klänningar i alla fall :)
det är inte så svårt att hitta ett barn att klä i dina klänningar, klänningarna är ju helt ljuvliga! De jag köpte förra gången, Marimekko en som var gul med gulliga gäss på, har våra vänners barn.

my sa...

Jaha! Var det du som köpte gässklänningen! Skoj!
Jag är snart klar med gässbyxor och matchande velourtröja (det sista som går av det urfina tyget #sur#) Det blir genus och unisex för hela slanten!
Ps. Klart du ska blogga! Varför inte blogga om ”magen”. Man glömmer så mycket efteråt, det kan vara kul med en ”dagbok”... sen när bebisen anländer. Och, by the way, kanske bilder på underverket i retrostuff kläder :-)

knas sa...

Herregud!! Gässbyxor, de tror jag att jag MÅSTE ha!

Ja, kanske är en bra idé med en blogg så familj långt borta kan följa det hela... det tål att tänkas på!