söndag, juni 21

en slags trygghet

Vaknade okristligt tidigt. 
På riktigt trodde jag att Simon somnat ifrån läslampan. Den där läslampan visade sig vara solen - som brakade in i sovrummet, helt utan förvarning. 
Läser tidningen, dricker thé och går omkring och småmyser. Alla sover fortfarande, och det här är verkligen min stund på jorden. Ensam med tidningen, solen och thékoppen. Mmmmm.
Kollade vädertablån (heter det så tro?). Det ska vara alldeles sagolikt varmt de kommande dagarna. Verkar det som.
På något vis finns det en trygghet i att det är 25° dag efter dag. Inget behöver göras på direkten, allt kan vänta, eftersom det ändå kommer vara vackert i morgon också. Det är tryggt att veta att jag förhoppningsvis hinner ledsna på solen och värmen. Då är det riktig sommar tycker jag. När man får nog av värmen och vill gå på konstmuseéum istället.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

God morgon!

my sa...

God morgon till dig med! Nu ska jag på 71-års kalas.