lördag, juni 27

ensam hemma

I dag har jag slängt saker. Igen. Ingen är hemma som kan stoppa mig. Inget av vikt slängdes. Eller jo, 2 stora sopsäckar med bra-å-ha-grejer. Tungvikt av bara sjutton att bara dra dem ut i hallen. Men, som sagt inget viktigt. 
Sedan upptäckte jag att vi har ett matförråd? Vårt var det enda utan lås och dessutom tomt. De andras förråd var fulla av inlagda saker och saftflaskor. På en flaska kunde jag läsa: Blandsaft-92. I ett förråd stod bara en toaborste. Bra-å-ha. Visst? Det finns alltså ett utrymme som är tomt i min ägo. Det ska förbli tomt och... förrådet är min hemlis. Annars blir det fullt snart.
Sen gick jag ut i solen och brände mig på fötterna av alla ställen. Förmodligen för att de var det enda som inte fick spf 12 på sig. Jag blev så inne i stolpar och luftmaskor (har jag för mig att det heter), så jag glömde alldeles bort att gå in. Virkat? Jepp! Sist var nog typ i högstadiet. Men jag tror alltid att jag ska kunna allting så jag kollade på en virkad spets som jag har i ett gammalt skåp. Ja, å sen körde jag igång virknålen (som jag hittade bland några bra-å-ha-saker). Beatrix, jag gör detta som ett experiment. Ett lagningsexperiment #garvar#. Fast det blev rätt fint. 

1 kommentar:

Beatrix Vnunk sa...

Underbart! Jag och Michanek och drar till Örebro och Arboga nu. Hemma nästa vecka.
Ses vi då?
Jag har en lista med saker vi ska uträtta. Sirru.